Autobedrijf Corstjens heeft bestaan van 1966 t/m 2019 !
Wij zijn GESLOTEN vanaf 1 december !
Deze afscheidsbrief heeft elke klant ontvangen ter info en verduidelijking !
Beste klant,
Autobedrijf Corstjens gaat sluiten vanaf 1 december !
Autobedrijf Corstjens bestaat vanaf 1966 en werd opgericht door mijn ouders Pierre en Mia Corstjens.
Aanvankelijk werden alle merken ingekocht en verkocht maar er werd voornamelijk gesleuteld.
Het was een periode waar het voor velen mogelijk werd om hun eerste auto te kopen.
Vanaf 1970 werd het Lada dealerschap aangegaan, een oersterke auto voor een lage prijs.
Na twintig jaar Lada dealerschap werd overgegaan op het Fiat sub-dealerschap.
In 1994 kwam Edwin Corstjens in het bedrijf en werden de hoogtijdagen van Fiat meegemaakt.
Met trouw en toegeweid personeel stonden we klaar om onze gewaardeerde klanten betaalbaar mobiel te houden, goed werk voor een goede prijs was de slogan.
Het Fiat sub-dealerschap werd tot 2015 gevoerd, ondertussen schakelden we over op verkoop en onderhoud aan alle merken hetgeen succesvol was.
Toch werd de wereld er niet eenvoudiger op, toenemende technische complexiteit, prijsdruk, hoge klanteneisen, regelgeving en een oneerlijk speelveld in de complexe autobranche zijn hier oorzaken van. Daarnaast staan we aan de vooravond van het elektricificeren, private lease en auto delen.
Mede hierdoor is gekozen om andere ambities en uitdagingen aan te gaan.
Er wordt regelmatig gevraagd : “Waar moet ik nu naartoe ? Wie kan ik vertrouwen ?
En die vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden. Gelukkig zijn de meeste garages te vertrouwen.
Mijn voorkeur heeft sowieso een bij Bovag aangesloten autobedrijf.
Een dealer kan veel maar is wat duurder, een merkspecialist is vaak gunstiger geprijsd en kan veel aan het merk waarin hij gespecialiseerd is.
Ook zijn er formules zoals Bosch Car Service of Vakgarage, dit zijn serieuze universele garage’s en dan zijn er nog ongebonden garages, voor allen geldt dat er matige en goede bedrijven zijn.
Daarnaast geef ik het advies om minimaal een keer per jaar een onderhoud te laten uitvoeren en dit bij één adres te bundelen. Ook altijd een prijsopgave vragen en een gespecificeerde offerte en hoe lang garantie er op een reparatie wordt gegeven.
Wij voelen ons gesterkt door het begrip en de complimenten die we van jullie hebben mogen ontvangen.
Wij danken U voor de klandizie en het vertrouwen in de afgelopen jaren!
Pierre en Edwin Corstjens, Crit Custers, Teun Schouten
.