Autobedrijf Corstjens is sinds 1966 een vertrouwd bedrijf voor verkoop en service aan alle merken.
Ons bedrijf is gevestigd tussen Weert en Roermond.
Waarom Corstjens Autohunsel?
Vakkundig en Voordelig !
Vanaf 1966 een vertrouwd adres!
Goede en scherp geprijsde occasions.
Erkend BOVAG lid.
Schaalgrootte: “niet te klein en niet te groot.“
Complete, goede en betaalbare service!
Erkend Fiat Service dealer tot 2014.
Vakkundig en betrouwbaar personeel.
Vanwege reeds vele tevreden klanten!

Over Corstjens Hunsel

Autobedrijf Corstjens Hunsel is gevestigd in het dorp Hunsel hetgeen gelegen is tussen Weert en Roermond en tussen Eindhoven en Maastricht.
Vanaf 1966 een vertrouwd adres voor verkoop en onderhoud van bijna alle merken!
Autobedrijf Corstjens is een universeel autobedrijf dat naast onderhoud en verkoop van alle merken een specialiteit heeft opgebouwd in het merk Fiat en Alfa-Romeo. Tot 2014 zij wij Fiat-a.s. dealer geweest.
Daarnaast zijn wij lid van de BOVAG, hetgeen staat voor een kwaliteitslabel!

Onze bedrijfs-missie
Tegen een faire prijs mobiliteit te verschaffen, waarbij wederzijds vertrouwen en een win-win situatie voor beiden een belangrijke rol speelt. Daarbij stemmen we onze professionele service af op Uw individuele wensen waardoor service maatwerk wordt!
Aan alle merken verrichten we professioneel en betaalbaar onderhoud, snel-service, aircoservice, schade- en ruitenherstel. Om van alle merken voldoende technische informatie in te winnen en kennis middels trainingen zijn we aangesloten bij diverse leveranciers van data. Daarnaast zijn we uitgebreid uitgerust met geavanceerde werkplaatsapparatuur en testkasten om nagenoeg alle merken aan te kunnen!
Autobedrijf Corstjens staat voor:
efficient en produktief en professionele automatisering.
minimale overhead en bureaucratie.
no-nonsense benadering en vaste lage prijsstelling.
professioneel vanwege goede werkplaats-uitrusting.
vakkundig vanwege goed geschoolde en betrokken medewerkers.
eerlijk, betrouwbaar, duidelijk en transparant.

 

De historie van ons bedrijf

 

In 1966 werd Automobielbedrijf Corstjens gevestigd in het dorp Hunsel.

Na een periode van 2 jaar werken voor de baas en klussen aan huis werd het eerste deel gebouwd; het middenste gedeelte, in 1970 volgde het magazijn (toen showroom) naar links toe.

In 1973 werd de huidige showroom gebouwd (naar rechts).
De achterste helft is in 1985 aangebouwd.

In 1996 werd het bedrijf verbouwd waardoor dit weer aan de laatste eisen voldoet, echter geen “uurloon verhogende” uitgaven.

De ingang werd met de showroom gecombineerd, een ontvangst balie, een comfortabele wachtruimte en aparte verkoopruimte werden gecreeerd. In 1999 werd aan de achterzijde een occasionplaats gerealiseerd.

Het bedrijf is in 1996 door Edwin Corstjens overgenomen.

In 2007 werd het bedrijf gemoderniseerd door met aluminium beplating een nieuwe voorgevel te creeeren en de kozijnen en ramen van de showroom werden vervangen. Ook werd er nieuwe lichtreklame geinstalleerd. De werkplaats is in de loop der jaren volledig vernieuwd met moderne en efficiente werkplaats-uitrusting.

 

In 2014 zijn we verder gegaan als volledig onafhankelijk autobedrijf die nagenoeg alle merken auto’s onderhoudt en verkoopt. Wij zijn als ex-Fiat a.s. dealer gespecialiseerd in Fiat en Alfa-Romeo.
Met het Bovag kwaliteits keurmerk willen we onderstrepen dat we staan voor goed werk voor een schappelijk tarief !

 

 

UITSLAGEN UIT ENQUETE’S

OM ONZE DIENSTVERLENING CONTINU TE VERBETEREN EN AAN TE PASSEN METEN WE MIDDELS EEN ENQUETE DE BEVINDINGEN VAN ONZE KLANTEN.
WILT U ZELF OOK ONZE ENQUETE INVULLEN ?  GA NAAR DE LINK CONTACT !

 

Uitspraken van onze klanten uit de vrije ruimte voor opmerkingen: (namen zijn uit privacy oogpunt niet vermeldt)

“Zeer betrouwbare garage met een zeer goede service.
Ik kan deze garage aanbevelen bij al mijn familieleden, vrienden en kenissen”

“Ga, wat mij betreft, zo door!! Geen “gladde” verkooppraatjes en tevens
interesse in persoonlijke aangelegeheden. Tevens ben ik tevreden met  het merk Fiat!”

” Wij zijn al een kleine 20 jaar klant. Het is niet het merk auto wat ons bindt, maar de klantvriendelijkheid,  het vertrouwen in jullie en de uitstekende ervaring met jullie service!”

“Als je bij auto rijklaarmaken ook de remvloeisfof vervangt en het reserve-wiel vol lucht doet ben ik tevreden !”

“auto’s kosten nu eenmaal geld,wat mij wel vaker tegenvalt is de inruilprijs.
maar dat geldt voor bijna alle auto bedrijven”

“Zoals jullie zien zijn we erg tevreden als klant van jullie bedrijf.
gefeliciteerd met jullie goed verzorgde site. Succes voor de toekomst”

“De auto die ik heb gekocht komt niet overeen met de auto zoals hij op internet stond! Geen ABS,geen   elektische voorramen,geen alarm enz.”

“Perfect geholpen bij een reparatie van mijn huidige auto.
Vind de occasionprijzen scherp geprijsd !.”

“Daar ik op het moment van de APK niet veel geld had ben ik uitgeweken naar iemand anders , hopende hiervoor u begrip.”

“Hallo,Ben welliswaar geen Fiat-rijder maar ben nog altijd zeer tevreden geweest over de service en afhandeling van jullie garage!
Mijn vorige 2 auto’s (ook Renault) heb ik bij jullie gekocht en was daar ook zeer tevreden over, helaas was het aanbod de laatste keer niet naar mijn gading
en heb ik mijn derde auto bij een andere garage gekocht.
Ben evengoed klant bij jullie gebleven aangezien ik altijd perfect geholpen ben en nooit dagen lang mijn auto kwijt ben bij een keuring of eventuele reparatie.
Daarnaast heb ik ook nog elke keer een leenauto tot mijn beschikking gekregen wanneer ik hier om vroeg, ook hierover is de service 100%.
Wanneer er iets voor viel zijn we daar gelukkig nog elke keer samen tevreden tot een oplossing kunnen komen!!!Kortom;
ik ben zeer tevreden over jullie garage en zal ook zeker in de toekomst blijven komen, en wanneer ik ooit weer een andere auto zoek zal ik zeker langs komen!
Waarom zou je ver gaan terwijl je een goeie garage op de hoek van de straat hebt?!
Ook wil ik bijdeze nog even het altijd vriendelijke personeel (de mannen van de werkplaats) bedanken, zij worden op deze site niet vernoemd maar verdienen
ook een pluimpje voor het goede werk dat ze verrichten!!Dat mag ook best even genoemd worden, Groetjes en graag tot ziens !”

 

Uitslag Enquete-punten

Na voldoende respons ziet U hieronder de uitslagen van een recent gehouden enquete, ook kunt U lezen welke maatregelen wij genomen hebben om de minder goede score’s te verbeteren.

1 = slecht     2 = matig    3 = voldoende   4 = ruim voldoende       5 = goed        6 = heel goed     7 = uitstekend

1.Hoe was Uw eerste indruk?   Score: 5 (goed)

2. Hoe beoordeeld U onze medewerkers?  6

3. Hoe beoordeeld U onze service?      6

4. Uitvoering van onderhoudsbeurten en reparaties   6

5. Wat vind U van onze prijsstelling ?    5

6. Oordeel over uitstraling van de showroom?    4

7.  Oordeel over uitstraling van de werkplaats?    5

8. Oordeel over uitstraling Entree / receptie?    5

9.Wat vindt U van de Parkeergelegenheid      3

10. Hoe waardeert U uw huidige auto?   6

11. Hoe waardeert U de onderhoudskosten   5

12. Hoe beoordeelt U onze betrouwbaarheid?   5

13. Hoe worden evt. klachten opgelost?     5

14. Waardering schadeherstel werkzaamheden. (gratis leenauto)    5

15. Hoe beoordeel U onze lokatie  (Hunsel)     5

16. Wat vind U van onze telefonische communicatie ?    5

17. Wat vind U van onze wachtgelegenheid ?     4

18. Wat vind U van ons aanbod occasions ?      6

19. Wat vind U van onze internet-site ?      7

20. Hoe bent U tijdens de verkoop geholpen ?    6

21.Wat vind U van onze garantie-afwikkeling(en)  6

 

Wilt U zelf ook onze enquete invullen ? Ga naar de link Contact !

 

Genomen maatregelen n.a.v. de enquete-uitslagen:

Onze wachtruimte is verhuist van in de showroom naar een aparte wachtruimte, hier zijn een Heren- en  Dames WC gerealiseerd en is extra verwarming en een T.V. geplaatst !

De showroom is meer aangekleed en voorzien van sfeermuziek. De voorzijde van het pand is “geface-lift” met aluminium platen en de reklamebalk is vernieuwd.

Toch realiseren we ons echter dat onze showroom er minder imposant uit ziet t.o.v. menig nieuwbouw van bepaalde (grote) merkdealers, deze enorme kosten willen wij echter niet maken. We willen investeren in onze produkten in combinatie met een ZEER SCHERPE prijsstelling. Het gevolg is dat er op een aantal occasions weinig financiele speelruimte meer bestaat om eventuele kortingen zonder inruil te verlenen, dit zal per auto bekeken dienen te worden.

Naast Fiat hebben we besloten om alle merken als occasion te verkopen om zodoende een breder assortiment aan te bieden en dus een bredere groep mensen te kunnen bedienen !

Middels internet is er voor gekozen voor een scherpe prijsstelling, naast deze prijsstrategie hoort een goede auto met niet te hoge en gekontroleerd km-stand middels N.A.P.-km-Pas.

De Parkeerruimte blijft een probleem wanneer we een hoge voorraad tweedehands auto’s in de aanbieding hebben. Wel doen we ons best om een aantal P-plaatsen aan de voorzijde voor U vrij te houden !

Onze prijsstelling in de werkplaats hebben we tegen het licht gehouden en enkele tarieven hebben we verlaagd. De meeste tarieven zijn ongewijzigd laag gebleven. Na telefonische opvolging van enkele ingevulde enquete’s hebben we geconstateerd dat m.b.t. dit punt onze tarieven niet hoger maar zelfs lager zijn dan menig collega. Het is meer het ongenoegen dat kosten voor onderhoud nu eenmaal vaak pijn geld is !   (Het niet onderhouden kost echter op termijn meer !)

Door de vele merken en modellen kennen we niet van elk type de details uit ons hoofd, het is echter zaak dat het gekozen type t.b.v. het adverteren op internet overeenstemt met hetgeen we aanbieden, afwijkingen daarin kunnen snel optreden, zorgvuldigheid is dus geboden, we hebben speciale opname-lijsten hiervoor ontwikkeld !

 

MILIEU / DUURZAAMHEID

 

Dit thema is de laatste tijd erg actueel maar leeft bij ons al heel lang! In een relatief klein bedrijf zoals het onze denk je als ondernemer altijd aan de lange termijn.

Hoe blijven onze klanten en ook onze medewerkers tevreden en dat in combinatie met onze omgeving. Maatschappelijk verantwoord ondernemen noemt men dit (M.V.O.)

Wij hebben dan ook in 2013 het certificaat ERKEND DUURZAAM van de BOVAG behaald!

Tips om milieuvriendelijk te rijden : zie www.hetnieuwerijden.nl

Middels onderstaande opsomming en/of voorbeelden zullen we e.e.a. toelichten:

  • Het is voor ons altijd logisch geweest om zuinig om te springen met onze klanten en medewerkers.
  • Lampen en kachel op tijd uitzetten
  • Dubbel glas en onderhoudsvrije aluminium kozijnen en voorgevel.
  • Gebruikte of gereviseerde onderdelen aanbieden en niet altijd klakkeloos (duur) vernieuwen.
  • Sponsoring lokale sportverenigingen (voetbalclub, fanfare, handboogvereniging, speeltuin, etc.)

Milieuzorg

In een autobedrijf komen we in aanraking met een groot aantal producten en werkzaamheden die het milieu kunnen belasten. Om deze belasting tot een minimum te beperken hebben we de volgende maatregelen genomen:

  • Afgelopen c.q. afgetapte olie wordt opgevangen en door een olieverwerker opgehaald
  • Dit geldt ook voor remvloeistof en koelvloeistof.
  • Accu’s en oliefilters worden afgevoerd waardoor deze gerecycled worden.
  • Reiniging van poetsdoeken en overall’s wordt door een extern reinigingsbedrijf uitgevoerd.
  • Versleten banden worden droog opgeslagen en door een bandenverwerkingsbedrijf periodiek opgehaald, deze worden met name gerecycled in het asfalt van autowegen
  • Papier van verpakking en administratie wordt gescheiden en aangeboden voor recycling, bij voorkeur aan de lokale verenigingen ter sponsoring!)
  • Dit geldt ook voor oud ijzer, autoruiten en kunststof delen zoals bumpers, koplampen, wieldoppen, etc.!
  • Sloop- en schadeauto’s worden aan een gecertificeerd autodemontagebedrijf aangeboden die meer dan 85 % van de materialen gerecycled voor hergebruik (meer informatie zie: www.arn.nl)
  • Klein chemisch afval, zoals verfresten en batterijen, wordt in de milieubox periodiek afgevoerd.
  • Overig afval wordt afgevoerd in de bedrijfscontainer waarbij het afval bij de afvalcentrale nogmaals gescheiden wordt en de restanten voor afvalverbranding in aanmerking komt waardoor er energie terug gewonnen wordt!
  • Daarnaast wordt het afvalwater door een slib-opvangput en een olie-afscheider gezuiverd voordat het in het riool geloosd wordt!
  • Ook wordt bij het aanschaffen van producten op de milieuvriendelijkheid gelet en tijdens het gebruik op een efficiënte inzet van producten waardoor er minimale verspilling optreedt.
  • Dit geldt ook m.b.t. het energieverbruik, door gebruik van bijv. tijdklokken en spaar (TL-) lampen wordt bespaard. Om het milieu en stroom te besparen hebben we zonnepanelen op het plat dak van de garage geinstalleerd.

Uurtarief informatie

Het uurtarief is als volgt opgebouwd (in volgorde van grootte):

  • Loonkosten incl. sociale lasten zoals WW, AOW, WAO; deze vertegenwoordigen meer dan de helft van de kosten!
  • Huisvestingskosten: kosten van het gebouw, kosten van onderhoud, water, gas en elektriciteit.
  • Inventaris zoals gereedschappen, hefbruggen, diagnoseapparatuur, computers, printers en faxen, compressor, hd-reiniger, etc.
  • Overheadkosten: indirekte uren zoals planning, administratie en boekhouding
  • Diversen: rentekosten, garantie, verzekeringen, cursussen, licenties en abbonnementen
  • Promotiekosten: reklamekosten via dag- en weekbladen, internet-site’s en sponsoring.

Ons uurtarief is een zogenaamd gedifferentieerd uurtarief. Dit wil zeggen dat er verschillende tarieven zijn voor verschillende werkzaamheden. De hoogte hiervan hangt af van de complexiteit en de benodigde apparatuur.

Het uurtarief varieert van € 45,- tot € 65,- van bijvoorbeeld resp. bandenmontage tot complex schadeherstel of diagnosewerkzaamheden.

De uitgevoerde werkzaamheden worden gecontroleerd middels de door de fabrikant opgelegde normtijden zodat uitgevoerde werkzaamheden altijd correct berekend worden.

 

 

VERKOOP & ONDERHOUD ALLE MERKEN SINDS 1966!

 

Corstjens Autohunsel is BOVAG-lid vanaf 1966 en dat staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid!

Verkoop

  • Een concurrerende prijs voor de aangeboden nieuwe of gebuikte auto’s
  • Een goede marktconforme inruilprijs wordt geboden voor de inruilauto.
  • De aangeboden voertuigen hebben geen (zware) schades gehad.
  • De aangeboden voertuigen hebben een gecontroleerde km-stand die getoetst is in de Nationale Autopas (NAP)
  • Zes maanden BOVAG Garantie op een gebruikte auto (tenzij nadrukkelijk uitgesloten in de overeenkomst met de klant).
  • Geschillen gaan via het ANWB-BOVAG Bemiddelingsbureau en/of de Stichting Geschillencommissie Voertuigen.

Werkplaats (After Sales)

  • Onderdelen worden niet onnodig vervangen.
  • Vervangen onderdelen worden als bewijs bewaard tot de dag van aflevering van de auto.
  • Er wordt alleen uitgevoerd waarvoor vooraf en/of tussentijds toestemming is gegeven.
  • Wat gefactureerd wordt, is geleverd (zowel materialen als uren).
  • Alle werkzaamheden worden duidelijk gespecificeerd op de factuur.
  • Onderdelen worden op de factuur zoveel mogelijk gespecificeerd met: merkorigineel, origineel-gelijkwaardig huismerk of gebruikt.
  • De technische uitvoering van reparatie en onderhoud gebeurt conform de voorschriften en richtlijnen van de fabrikant.
  • Drie maanden BOVAG-reparatiegarantie op elke reparatie.
  • Geschillen gaan via het ANWB-BOVAG Bemiddelingsbureau en/of de Stichting Geschillencommissie Voertuigen.

 

BOVAG

Om U als klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn vinden wij het belangrijk dat er naast onze eigen organisatie samengewerkt wordt met andere (dealer-)bedrijven en met onze brancheorganisatie Bovag. Deze staat en controleert KWALITEIT !

Wij beschikken we over goed opgeleide medewerkers en zijn we professioneel uitgerust in de werkplaats met moderne gereedschappen en testapparatuur. Ook beschikken we over voertuiggegevens van nagenoeg alle merken en typen !

Onderhoud is een kwestie van vertrouwen. Extra werkzaamheden en daarmee samenhangende kosten zullen U medegedeeld worden. Tevens worden de vervangen onderdelen bewaard ter bezichtiging.

Onze bedrijfs-missie

Onze bedrijfs-missie is om tegen een faire prijs mobiliteit te verschaffen, waarbij wederzijds vertrouwen en een win-win situatie voor beiden een belangrijke rol speelt. Daarbij stemmen we onze professionele service af op Uw individuele wensen waardoor service maatwerk wordt !